10 способів впоратись із стресом і зберегти психічне здоров'я вчителю


  • Відповідальний вчитель на підготовку до наступного навчального дня витрачає щонайменше 1,5 - 2 год. Це лише людям, далеким від педагогіки, здається, що провести урок просто і легко. Проте вчителю необхідно скласти план уроку, дібрати цікавий матеріал, наочність, детально продумати, як утримати увагу молодших школярів протягом всього уроку і, до того ж, запобігти їх перевтомі.
  • Окрім цього - щоденна перевірка 50 - 60 зошитів з математики та мови. А потрібно не лише виправити помилки, а й проаналізувати їх причини, скласти план роботи з їх усунення.
  • А ще щодня треба заповнювати класний журнал, електронний журнал, перевіряти щоденники та поточну документацію.
  • Перерва - теж не відпочинок: потрібно неодмінно заспокоїти стривожену дитину, помирити "півників" - хлопчаків, вислухати "домашні" новини вихованців, налаштуватись на наступний урок і підготувати все необхідне.
  • Багато часу витрачає вчитель і на позакласну роботу - підготовка свят, екскурсій. А якщо педагог ще й веде групу продовженого дня, то навантаження подвоюється.
  • Найважче ж у психологічному плані - це бесіди з батьками у школі до і після уроків, на перервах, вечірні телефонні дзвінки турботливих матусь і татусів.

Що ж можна зробити, щоб не перейматись щоразу і вміти змінити акцент з "мінуса" на "плюс"?

  1. Намагайтесь планувати. До стресу може призвести звичайна дезорганізація. Наявність великої кількості одночасних планів може викликати плутанину, забудькуіватість, відчуття незавершеності купи проектів. Вчіться визначати короткотривалі і довготривалі цілі!
  2. Багато з нас ставить перед собою недосяжні і завищені цілі, а потім довго і занадто переймаються, що не спромоглися їх реалізувати. Людина не може бути досконалою, а тому часто в подібних ситуаціях відчуває себе неспроможною. Приймайте і визнавайте недосконалості і обмеження!
  3. Дозволяйте собі розслабитися, зайнятися цікавою справою. Інколи просто необхідно відволіктися від буденних життєвих проблем і розважитись. Знайдіть собі справу "до душі", приємну і захоплюючу для вас. Прагніть розділяти професійну діяльність і особисте життя!
  4. Будьте позитивною особистістю. Намагайтесь зосередитись на позитивних якостях оточуючих. Хваліть інших за ті речі і якості, які вам в них подобаються. Уникайте конфліктів і критики на адресу оточуючих. Оволодійте технікою позитивного мислення!
  5. Прагнення до перемоги і беззаперечного виграшу в багатьох сферах життя викликає напруження, тривожність, агресивність та інші негативні прояви. Уникайте непотрібної конкуренції.
  6. Розповідайте про свої неприємності та труднощі. Оберіть собі друга, консультанта, священника або іншу людину, з якою ви можете поділитися "наболілим", виговоритися. Не тримайте незадоволення в собі!
  7. Нетерпимість до інших призводить до гніву, неприязні, невпевненості, безсилля. Розвивайте в собі емпатійні якості. Це допоможе вам жити у злагоді з собою, допоможе зрозуміти, що насправді відчувають інші люди. Учіться прощати!
  8. Використовуйте природні способи саморегуляції: тривалий сон, смачна корисна їжа, спілкування з природою, масаж, рух, танці, музика.
  9. Вчіться віддавати собі самонакази. Знаходьте можливість хвалити себе протягом дня не менш, ніж 3-5 разів, подумки промовляючи собі "Молодець!", "Ти - найкраща!".
  10. Прагніть до саморозвитку як у професійному, так і в особистісному плані. Адже безперервна психолого-педагогічна освіта педагога, підвищення його кваліфікації і компетентності буде сприяти стабільності його особистісної та прфесійної самооцінки.


Немає коментарів:

Дописати коментар