Методична робота

Методична розробка (опис досвіду) "Розвиток пізнавальної активності та самостійності учнів під час вивчення геометричного матеріалу на уроках математики"
Розвиток пізнавальної активності та самостійності учнів під час вивчення геометричного матеріалу на уроках математики – важлива умова підвищення якості загальноосвітньої, математичної, підготовки учнів, створення сприятливих умов для забезпечення наступності у вивченні курсу геометрії в основній школі. 
Досвід роботи вчителя над обраною проблемою включає систему пізнавальних, творчих, нестандартних завдань, спрямованих не лише на розвиток загально-навчальних умінь та навичок, а й набуття учнями досвіду пошукової, дослідницької, конструкторської діяльності, розвитку інтуїції, деяких навичок мислення, тобто сприяє підвищенню їх інтелектуального рівня.
Читати повністю...


Пізнавально-розвивальна збірка 
"Геометрію вивчай -  грайся, думай, пізнавай!"
Мета збірки – викликати цікавість учнів початкової школи до вивчення геометрії як невід’ємної складової математичної освіти. Збірка включає систему пізнавальних статей, творчих, ігрових та нестандартних завдань, спрямованих не лише на розвиток загально-навчальних умінь та навичок, а й набуття молодшими школярами досвіду пошукової, дослідницької, конструкторської діяльності, розвитку інтуїції, деяких навичок мислення, тобто сприяє підвищенню їх інтелектуального рівня.

Матеріал, який увійшов до збірки, охоплює всі питання, передбачені змістовою лінією «Просторові відношення. Геометричні фігури» навчальної програми з математики для 1 - 4 класів загальноосвітніх шкіл.

Видання рекомендовано учням початкових класів, вчителям, вихователям груп продовженого дня, батькам.


Активізація пізнавальної діяльності учнів початкових класів на уроках літературного читання
На уроках літературного читання для активізації пізнавальної діяльності учнів я проводжу роботу над завданнями творчого характеру. Це сприяє більш ефективному засвоєнню учнями як основних текстологічних понять, які вивчаються на уроках української мови, так і змісту прочитаного художнього твору, а молодші школярі набувають досвіду активної пізнавальної діяльності і творчого самовираження, підвищується рівень комунікативних умінь дітей.
Читати повністю...

Уроки інформатики 
(Обмін досвідом)

З другого класу почали вивчати курс інформатики. Свої уроки намагаюсь побудувати і провести так, щоб вони приносили користь кожній дитині і моральне задоволення мені, як вчителеві.
Метою вивчення курсу «Інформатики» у 2-4-х класах є ознайомлення учнів із можливостями комп'ютера, забезпечення опанування школярами основних навичок роботи з ним, розвитку в них логічного мислення, комп'ютерної підтримки знань та навичок, набутих на інших уроках шляхом організації роботи з навчальними програмами. На своїх уроках навчаю учнів використовувати комп'ютер для складання текстів та малювання, знаходити цікаву і корисну інформацію в Інтернеті, листуватися за допомогою електронної пошти, ознайомлюю з поняттям алгоритму, основними алгоритмічними структурами та навчаю складати алгоритми різних дій, розвивати творчі здібності.


Ігрові художньо-педагогічні технології
в процесі викладання курсу «Мистецтво»

Гра — це модель певного реального процесу, імітація, відтворення в умовних обставинах певних життєвих ситуацій. Структура гри:1. Наявність об'єкта ігрового моделювання, загальної мети (вибір теми, марш туру, станцій).
2. Підготовчий етап.
3. Розподіл класу на групи, ролей між учасниками гри. 
4. Взаємодія учасників гри.
5. Підбиття підсумку, індивідуальна, групова, колективна оцінка діяльності (самооцінка). З'ясовується, що не вдалося зробити і чому. Як уже зазначалося, дітей молодшого шкільного віку відрізняє велика рухова активність, підвищений емоційний стан, бажання фантазувати. Ці риси знаходять своє позитивне втілення в ігровій діяльності, яка поєднує трудову, навчальну, ігрову та комунікативну складові.

Використання ІКТ на уроках курсу "Елементи геометрії"
У нашій школі вчителі початкових класів почали впровадження курсу за вибором «Елементи геометрії». Ми не випадково обрали саме цей курс, адже значна кількість старших учнів, починаючи з 8 класу, обирають саме напрямок поглибленого вивчення математичних дисциплін. Крім цього, на мою думку, хоча вивчення геометричного матеріалу передбачено в шкільній програмі для початкових класів, однак він розкиданий серед інших математичних тем і не дає учневі цілісного уявлення про геометрію. Тому ми сподіваємось, що курс «Елементи геометрії», дасть змогу учням краще опанувати навчальний матеріал, оволодіти практичними навичками, які будуть потрібні під час вивчення систематичного курсу геометрії у середній та старшій ланках школи, а також природознавства, географії, фізики, на заняттях з образотворчого мистецтва, креслення, трудового навчання.
Інноваційна діяльність вчителя початкових класів 
як шлях до реалізації впровадження нового 
Державного стандарту початкової загальної освіти
Беручи до уваги засади, на яких базується оновлений Державний стандарт початкової загальної освіти, у своїй педагогічній діяльності я впроваджую такі інноваційні технології, що дозволяють формувати в учнів ключові компетентності.«Технології завтрашнього дня потребують не мільйонів... людей, готових працювати в унісон на безконечно монотонних роботах, не людей, котрі виконують накази, не зморгнувши оком... а людей, котрі можуть приймати критичні рішення, котрі можуть знаходити свій шлях у новому оточенні, котрі достатньо швидко встановлюють нові стосунки в реальності, що швидко змінюється. Світ заговорив про компетентності як спроможність особистості застосовувати засвоєні знання й набуті уміння у нестандартних ситуаціях, «готовність і уміння діяти», здатність до саморозвитку», - зауважував американський соціолог, філософ, публіцист О. Тоффлер.

Особливості організації та проведення рухливих ігор
під час проведення динамічних пауз
Малі форми активного відпочинку на уроці (фізкультхвилинки, динамічні паузи) допомагають запобігти розумовій втомі, пов'язаній із активною розумовою діяльністю та тривалим нерухомим сидінням.
Основні завдання цієї форми роботи:
- повернути втомленій дитині працездатність, увагу;
- зняти м'язове, розумове напруження;
- попередити порушення постави.
Короткочасні фізичні вправи та ігри в процесі уроків і виконання домашнього завдання сприяють підтриманню активної уваги і підвищують працездатність на заняттях.


Методичні рекомендації щодо заповнення Класного журналу 
для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів




Немає коментарів:

Дописати коментар